Vrijdag en zaterdag, 2 en 3 mei 2014 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Vrijdag en zaterdag, 2 en 3 mei 2014 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Vrijdag en zaterdag, 2 en 3 mei 2014

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Mei 2014 | China, Sjanghai

Vandaag een boeiende, uiteenlopende dag. Gisteren hebben we niet zo veel gedaan, wel een stadswandeling van een paar uur. Het was er eigenlijk veel te warm voor, zo rond de 30 graden. We waren op zoek naar de "Fake-Market" voor een paar broeken voor Qidi en een tas voor de rest van de reis omdat mijn tas al meteen de eerste dag kapot ging en ik kan mijn kleding moeilijk achterlaten of zo:-)))). Misschien was het handig geweest om meteen het goede adres mee te nemen, maar na 2 uur lekker rondwandelen (want dat is hier natuurlijk geen straf!) toch maar in het hotel het goede adres opgehaald en toen met een taxi naar de Fake-market. We zijn goed geslaagd! Wat in Nederland nooit ergens lukt, voor Qidi twee leuke spijkerbroeken gekocht die hem perfect passen. Ook nog twee T-shirts zonder mouwen. Voor Fei hele leuk panties die we in Nederland nog nooit hebben gezien. De tas is ook gelukt. Als we de verkoper moeten geloven kan ik er in Canada mee gaan survivallen... Ed wilde heel graag een koptelefoon en ook dat is gelukt. Toen was het geld bijna op en zijn we terug gegaan naar het hotel.

Vandaag ben ik heel vroeg opgestaan. Rond 6 uur omdat ik al jaren eens de echte Tai Chi beoefenaars aan de slag wil zien. Ik zou eigenlijk naar de Bund gaan maar op het laatste moment toch gekozen voor het Fuxing Park omdat daar veel meer te beleven zou zijn. Mijn medegezinsleden verklaarden me voor gek maar wensten me veel plezier, zolang zij maar niet mee hoefden. Ik ging dus lekker op pad! Wat heb ik genoten. Het was een prachtig park en zo ontzettend veel te zien. Ik denk dat ik wel 500 mensen heb gezien. Heel veel verschillende sporten zoals inderdaad Tai Chi, vliegeren, ballroom dansen, badminton, met de diabolo spelen, met een drome vliegen, kaarten, tapdansen, maar ook muziek maken met bijv. een Chinese fluit, maar ook met een trompet. Kortom, geweldig veel gezien en een geweldige ervaring rijker.

Terug in het hotel gaan ontbijten met Fei en Ed. Qidi bleef nog even slapen omdat hij niet zo lekker had geslapen. Het ontbijt was weer hetzelfde als gisteren, maar vandaag een gebakken ei er bij genomen.

Hierna zijn Fei en ik gaan winkelen op Nanjing Road. Een hele lange, drukke, winkelstraat. Omdat kleding kopen best lastig is leuke andere dingen gekocht en Fei heeft voor het eerst koffie gedronken. Een Cafe Latte Vanilla van Starbucks. Weer een mijlpaal bereikt!

Terug hebben we een paar sandwiches gegeten op de kamer en vervolgens met z'n viertjes gewandeld naar People Square. Daar start een Hop on Hop off bus. Die rijdt rondjes door Shanghai en wij wilden ook wel eens een rondje mee. We zijn uitgestapt bij de Yuan Tempel. Een enorm complex en wat een drukte..... De Confucius tempel van de week vonden we mooier, maar dit is zo'n bekende tempel in Shanghai dat je dit toch eigenlijk ook wel een keertje moet hebben gezien. Dat hebben we nu dus. Terug naar het hotel hebben we lopend gedaan. Eigenlijk zouden we onderweg ook de oude stadsmuur nog bekijken, maar dat waren we even vergeten:-).

Hierna hebben Ed en ik samen nog even eten gehaald. Fei een gigantische Chinese maaltijd waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk was, maar ze heeft zitten smullen. Ed en ik aten MacDonalds en ook wij hebben zitten smullen:-). Qidi moet daar natuurlijk allemaal niks van hebben dus die heeft lekker brood gegeten.

Hierna wilde ik nog een rondje met de toerbus door donker Shanghai, maar de rest van het gezin vroeg zich wederom vriendelijk af of ik een beetje aan het doordraaien was, dus we zijn maar lekker een film gaan kijken.

Morgen wilden we eigenlijk nog een keer naar het museum wat van de week dicht was (of te wel bevolkt door Manga meisjes) maar ik kom er net achter dat dat museum is gesloten op zondag en maandag. Er zit dus niets anders op dan dat we volgend jaar of zo weer naar Shanghai gaan:-))))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 99000

Voorgaande reizen:

02 Juli 2016 - 12 Juli 2016

China Heritage Summer Camp

26 April 2014 - 09 Mei 2014

Shanghai en Zhangjiagang

06 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Lange weg naar China

Landen bezocht: