Zondag, 4 mei - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Zondag, 4 mei - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Zondag, 4 mei

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Mei 2014 | China, Sjanghai

Vandaag uiteindelijk wel naar het Strip en Animatie museum geweest. Ik keek voor alle zekerheid nog even op hun site en ze bleken op zondag wel open te zijn. Dat is fijn! Het regende vrijwel de hele zondag maar het was wel lekker warm.
Omdat het regende zijn we met een taxi naar het museum gegaan. Het was toch nog een hele afstand, zo’n 17 km en dat kost dan € 6,50. Ik denk dat meer mensen niet wisten dat het museum open was want we hebben verder vrijwel niemand gezien.
Het was best leuk in het museum. Het begon bij de tekeningen in de grotten en eindigde met de animaties van nu.
Leuk om gezien te hebben.
Hierna zijn we weer even terug gegaan naar het hotel. Even lekker film gekeken en toen zijn we op weg gegaan naar Ikea. We wilden graag knuffelbeesten kopen voor de kinderen van Qidi’s tehuis waar we woensdag naar toe gaan. We zijn goed geslaagd! We hebben 21 knuffelberen gekocht en 5 van die setjes waar je torens mee kunt bouwen. In Nederland had ik al een Chinees voorleesboek gekocht. In dat boek staan Nederlandse verhaaltjes.
Meteen ook gegeten bij Ikea. Het meeste van het eten is hetzelfde als in Nederland. Alleen hebben ze geen frites, maar wel aardappelpuree. De rest is allemaal met rijst.
Ook hebben ze bolletjes ijs, dat is ook lekker.

• 05 Mei 2014 - 20:38

Marion:

wat doen jullie leuke dingen in Shanghai, wat een te gekke stad he... zo hip! Geniet vrolijk verder!