Donderdag, 28 juli - Reisverslag uit Oude-Tonge, Nederland van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Donderdag, 28 juli - Reisverslag uit Oude-Tonge, Nederland van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Donderdag, 28 juli

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2011 | Nederland, Oude-Tonge

Het is al weer ruim een week geleden, maar ik wil jullie laatste dag toch niet onthouden.

We zijn die laatste dag om half 8 opgestaan. De auto zou ons om half 9 komen ophalen. Meteen gaan ontbijten in de tuin en vervolgens de bagage boven gaan halen. De auto was mooi op tijd en bracht ons snel naar het vliegveld. Daar aangekomen ging alles voorspoedig. We konden vrijwel meteen inchecken en doorlopen. Wel een hoop gedoe bij de douane. Alles moest stuk voor stuk, riemen af, schoenen uit, etc. etc. Mijn handtas moest helemaal leeg omdat ze zeiden dat ik een aansteker had, die ik dus niet had. Uiteindelijk zijn we er bijna 20 minuten mee bezig geweest..... Bij de gate aangekomen moesten we nog heel even wachten en toen mochten we het vliegtuig in.
Eenmaal in het vliegtuig hebben we een uur moeten wachten voordat het vliegtuig ook echt vertrok. We weten eigenlijk nog steeds niet waarom. De vlucht verliep redelijk goed. Er was wel heel lang turbelentie maar niet hele erge. We waren er wel een beetje misselijk van, maar dat was na het landen snel over. We hadden een heel luxe vliegtuig. Iedereen had een eigen beeldscherm en kon daarop zelf filmpjes uitkiezen maar ook gamen. Erg leuk. We werden weer goed verzorgd met het eten en drinken. Uitgebreide maaltijd en veel te drinken.
We kwamen natuurlijk ook een uur later aan in Moskou en we hadden in eerste instantie twee uur om over te stappen maar dat werd dus 1 uur. Vlug het vliegtuig uit, uitvinden waar we weer een vliegtuig inmoesten, weer door de douane heen (schoenen uit, tassen leeg, riem af, etc. etc.) en vlug, vlug naar de gate. We kwamen er achter dat de KLM het laatste stukje van onze reis voor haar rekening zou nemen in plaats van het door ons bestelde Aeroflot. De KLM was door de mist en drukte in Amsterdam echter veel te laat vertrokken uit Amsterdam om ons op te halen. We mochten dus nog een behoorlijke tijd wachten. Toen we uiteindelijk vertrokken kon de piloot ons meteen vertellen dat we door de gunstige wind wel op tijd in Amsterdam zouden aankomen. De KLM vond het echter niet nodig om ons uitgebreid te voederen. We kregen 1 glaasje limo, 1 bekertje koffie en 1 broodje. Daarna nog een koekje (soort plak kruidkoek) en een mini pakje tucjes. Goh, dat hadden we niet verwacht van de KLM. De stoelen waren ook een beetje erg krapjes en alhoewel het personeel erg vriendelijk en gezellig was, viel het ons een beetje tegen. We vonden Aeroflot een stuk beter bevallen.
Op Schiphol konden we Nederland zo in, amper douane gezien. Onze paspoorten werden heel vluchtig gecontroleerd en dat was het dan. Bagage was er ook heel snel. Toen we de hal uitkwamen stond de bus naar het Van de Valk hotel al te wachten. We konden meteen mee. Dat was nog even spannend, zou de gevonden sleutel onze sleutel zijn? Die waren we immers op dag 1 al verloren. En gelukkig! De gevonden sleutel was onze sleutel en we konden op pad. Eerst naar Den Haag om daar lekker koffie te drinken bij Ed's ouders en daarna naar Oude-Tongen bij mijn ouders wat drinken en ons hondje halen. Ze hadden ons gemist:-).

Ondertussen zijn de koffers bijna helemaal uitgepakt en de was weer aardig op orde. De foto's zijn bekeken en het gewone leven gaat weer zijn gangetje. Weer volop aan het werk!
We hebben contact gehad met Qidi's kindertehuis. Het nieuwe kindertehuis wordt medio 2013 geopend. Mooi moment om er dan weer eens te gaan kijken (in oktober:-)).

Ben benieuwd!

• 09 Augustus 2011 - 04:31

Germa:

Hoi Inge

Ja, zo komt aan alle moois weer een einde en gaat inderdaad het gewone leven weer door. Ik heb er van genoten om het te lezen, en kijk nu al weer uit naar jullie reis in 2013. :-)

Groetjes
    Germa

• 09 Augustus 2011 - 19:58

Anja Kerremans:

Hoi Chinagangers,

Wat heerlijk dat jullie ook weer veilig thuis zijn. We hebben genoten van jullie verhalen en belevenissen. Zo komt China ook voor ons weer een beetje tot leven.
    Dank je wel voor het mee mogen kijken in jullie China-wereldje.
    GRoetjes Anja