Woensdag, 7 mei 2014 - Reisverslag uit Zhangjiagang, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Woensdag, 7 mei 2014 - Reisverslag uit Zhangjiagang, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Woensdag, 7 mei 2014

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Mei 2014 | China, Zhangjiagang

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan omdat we al om 9 uur zouden worden opgehaald. We hebben lekker op de kamer ontbeten. We werden inderdaad opgehaald. Er zijn hier echter twee ingangen en natuurlijk stonden we ieder bij een andere ingang. Ed vond onze gids gelukkig toch nog en toen kwam het goed. We gingen met een hele mooie luxe Buick naar het kindertehuis. Daar werden we heel hartelijk ontvangen. Het kindertehuis is helemaal nieuw en ziet er schitterend uit. We mochten binnen helaas geen foto's maken, maar geloof me, de gemiddelde school in Nederland zou jaloers zijn. Op het moment wonen er ongeveer 70 kinderen in het tehuis, vrijwel allemaal gehandicapt. Er worden dit jaar twee kindjes geadopteerd, zij hebben enkel een lichamelijke handicap. Eerst werden we ontvangen met heet water, koekjes, cake en snoepgoed. De cadeaus werden uitgewisseld. Qidi kreeg een appel van kralen die 1 van de kinderen in het tehuis heeft gemaakt. Na een hele uitgebreide rondleiding moesten we nog even wachten en vervolgens gingen we lunchen. Dat was eigenlijk ook heel erg lekker! Hierna zijn we weer naar het hotel gebracht. Toen waren we eigenlijk allemaal heel erg moe. Lekker dutje gedaan, filmpje gekeken en toen zouden we nog naar een museum gaan, maar daar hadden we geen van allen meer zin in. Eigenlijk had ook niemand zin om pizza te gaan halen, maar dat heb ik toen toch maar gedaan want ik had wel heel veel zin in pizza. Erg luxe, lekker met de taxi (die hier maar 1 euro kost voor een ritje naar het centrum) heen en terug en toen lekker eten.
Eigenlijk zouden we hier morgen ook nog blijven, maar na even rekenen bleek dat we dan het vliegtuig vrijdagochtend waarschijnlijk net niet, net wel halen. Dat is niet zo handig, dus hebben we besloten morgen al naar Shanghai te gaan. We gaan dan nog 1 nachtje in de jeugdherberg waar we 3 jaar geleden ook al waren. Meteen gereserveerd. Morgen dus weer op stap!

• 07 Mei 2014 - 17:58

Carolina:

Wat fijn dat jullie zo mooi ontvangen werden. Goeie reis verder!