Donderdag, 7 juli - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Donderdag, 7 juli - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Donderdag, 7 juli

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Juli 2011 | Rusland, Moskou

Donderdag, 7 juli, 14.00 uur.

De dag leuk begonnen. Ik was vrij vroeg wakker en de kinderen ook. In het hotel is een zwembad dus dat gingen we maar eens testen. Gezellig in badkleding het hele hotel door. Er waren vrij veel symposia dus dat zag er gezellig uit; Inge en kids in badpak tussen de zakenpakken door. Het zwembad was niet zo groot maar wel mooi. Eerst maar eens 10 baantjes getrokken en daarna nog even gespeeld.
Vervolgens aangekleed en op weg naar de shuttlebus die ons naar Schiphol zou brengen. Vlak daarvoor ontdekten we dat we onze autosleutels waren verloren. Gelukkig hadden we al onze bagage al, helaas liggen de reservesleutels thuis. Onze auto stond nog niet op langparkeren maar gelukkig vond meneer Van der Valk het goed dat de auto op kortparkeren bleef staan.
Op Schiphol ging alles voorspoedig. Fei kwam nog een klasgenoot tegen en ook haar meester liep er rond. De douane ging redelijk snel en probleemloos. Er zijn wel veel maatregelen van scanners tot fouilleren, alle elektronische apparatuur apart en riemen af. Nu zitten we in het vliegtuig. Best veel beenruimte en lekkere stoelen. Benieuwd hoe het volgende vliegtuig is. Daar zullen Ed en ik bij de nooduitgang zitten de kinderen achter ons.
In het vliegtuig kregen we een uitgebreide maaltijd. Mochten kiezen uit vis en kip. Daarbij een salade, wat brood, rijst, sperziebonen en een saus en als soort van toetje lekkere chocoladehapjes. Tot nu toe bevalt het vliegen met Aeroflot prima.

Donderdag, 7 juli, 23.55 uur, Russische tijd

Ondertussen hebben we een tussenstop gehad in Moskou. Van te voren gruwelverhalen gehoord over het vliegveld, maar het zag er keurig netjes uit en in de winkeltjes konden we gewoon pinen. Nu vliegen we naar Shanghai. Net diner gekregen. Als voorgerecht graved lax en gerookte botervis op een bedje van sla, als hoofdgerecht kip met curry (kan best 2 keer op 1 dag:-) en als nagerecht een hazelnootgebakje. Qidi ligt al te slapen en ik bijna, dus dat ik ga ik maar eens echt doen. Tot vrijdag.

• 08 Juli 2011 - 10:12

Petra Cranen:

Fijn te lezen dat jullie al lekker onderweg zijn!

• 08 Juli 2011 - 13:04

Willy Donker:

Klinkt - behalve de verloren autosleutels - erg relaxed allemaal!
    Grappig die kleine hapjes in het vliegtuig. Ik vind het nooit een echte maal. Maar ja het vermaakt en is soms ook lekker. Vooral die toetjes!
    Groet
    Willy