Maandag, 11 juli - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Maandag, 11 juli - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Maandag, 11 juli

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2011 | China, Sjanghai

Vandaag om 9 uur opgestaan en al helemaal op routine naar de bar gegaan om te ontbijten. Vandaag was er voor het eerst nog een gezin en nog wel een Nederlands gezin ook. Verder geen contact of iets dergelijks maar wel leuk.

Na het ontbijt besloten Fei en ik samen een nieuwe koffer en tassen te gaan halen bij de Carrefour. Dat is helemaal gelukt. We hebben een lekker stukje gewandeld door de wijk en uiteindelijk de koffer en tassen bemachtigd. Was leuk om gewoon eens rond te kijken.

Terug in het hotel zijn we ons om gaan kleden en gereed maken voor het bezoek aan het kindertehuis van Fei. De gids zou om 1 uur in de lobby zijn maar was er al om even half 1. We moesten even wachten maar gingen daarna op weg. In het kindertehuis werden we ontvangen door een mevrouw die dit soort bezoeken doet. Zij heeft ons uitgebreid rondgeleid. Zij heeft de ruimtes laten zien waar Fei vroeger kwam. Ook heeft zij ons laten zien waar Fei vroeger woonde. Er was 1 verzorgster die er al vrij lang was en die herkende Fei meteen. Dat was erg leuk. Op het prikbord, er is een foto van hieronder, hangt ook een foto van Fei en Qidi, precies in het midden, op de bovenste rij, onder het kwastje. Het is een foto uit 2003, geplastificeerd en al. Leuk he! Uiteindelijk hebben we zo'n uur rondgekeken en vervolgens zijn we door de gids en chauffeur weer naar de herberg gebracht. Het was echt een leuk en plezierig bezoek. Het was voor de gids de alleerste keer dat zij een gezin ging ophalen in een jeugdherberg. Ze ging altijd naar de dure hotels en was erg verbaasd. Ze dacht dat wij kennissen hadden of zo in China die dit hadden uitgezocht. Ze begreep er helemaal niets van:-).

Teruggekomen hadden we veel trek maar geen zin om naar buiten te gaan. We besloten gewoon hier te eten. Uiteindelijk werd het tomatensoep, stokbrood, cheeseburger met patat en twee overheerlijke pizza's. Qidi kreeg pannenkoeken met chocolade. Lekker zeg! Hierna zijn we gaan pesten.

Vandaag ook de treinkaartjes binnengekregen voor de reis naar Hangzhou a.s. woensdag. We nemen de trein om kwart voor 3 's middags. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Terug in de kamer vond Qidi het ook wel erg leuk om nog even buiten een rondje te wandelen, in het donker. Het is hier tenslotte al om 19.00 uur donker, dus na even te hebben gedut, zijn Qidi en ik gaan wandelen. We hebben lekker overal rondgekeken maar helaas het fototoestel in het hotel gelaten. De dansende mensen bij het kruispunt en de vleermuizen zullen jullie dus niet zien maar wij vonden het erg leuk. We hebben een paar t-shirts gekocht en een paar teenslippers voor Qidi. Na bijna drie uur te hebben rondgelopen zijn we weer teruggegaan.

Benieuwd wat we morgen gaan doen. We zouden eigenlijk gaan fietsen, maar dat gaat niet door. Het is hier toch wel erg warm. In Frankrijk zouden we ook niet een hele dag gaan fietsen met 35 graden en daar is het dan nog een droge lucht. Wat we dan wel gaan doen zien we morgen wel.

Tot morgen!

• 11 Juli 2011 - 14:51

Germa:

Hoi
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Groetjes
    Germa

• 11 Juli 2011 - 15:21

Vader:

Wij vonden het toen ook zo'n bijzondere ervaring om 's avonds in het bijna stikdonker door de Chinese stad Xian te lopen en naar mensen te kijken die in een klein parkje aan het zingen en musiceren waren. Een van de mooiste herinneringen van de reis die we toen maakten.
    Leuk dat er nog een dame was die FeiXuan nog kende en herkende. Heeft het helemaal aan FeiXuans verwachtingen voldaan?

• 11 Juli 2011 - 15:28

Inge:

Ha vader,

Fei vond het net als wij, erg leuk. Helemaal aan haar verwachtingen voldaan.

Inge

• 11 Juli 2011 - 15:49

Willy Donker:

Wat ontroerend om te lezen dat de foto van Fei en Qidi daar hangt.

Mooie foto ook van Fei en de verzorgster.

Ben benieuwd wat jullie morgen gaan beleven.

Groet!

• 11 Juli 2011 - 19:48

Sandra:

Hallo,
    Net gelezen wat jullie de laatste dagen hebben beleefd. Wat leuk om te lezen en jullie zo te volgen.
    Wij hopen over 3 jaar met de kids terug te gaan naar China maar als ik jullie verhalen lees krijg ik nu al zin om te gaan....
    Nog heel veel plezier!

• 12 Juli 2011 - 12:59

Willes & Co.:

Zo te lezen gaat het jullie allemaal prima af, buiten de koffer en de autosleutel om ;-). Wat fijn dat Fei prettig kan terugkijken naar haar bezoek in het kindertehuis. Leuk om te zien dat er een foto van haar en haar broer hangt. Dat doet je wel wat. Ze zijn echt nog betrokken bij de kinderen. Nou, ik ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen. ;-)

Willes & Co.
    www.overdemuur.nl

• 12 Juli 2011 - 13:00

Willes & Co.:

Uhh, ik bedoel wat jullie vandaag gedaan hebben.

Willes & Co.

• 12 Juli 2011 - 15:03

Cathy:

Hallo Inge,

ik volg je weblog omdat onze jongste dochter ook uit Shanghai komt( daar komen niet heel veel kinderen vandaan)
    wij waren er in 2005 en hopen ook eens terug te gaan. Deze verzorgster was er ook toe wij Li You ophaalde.Er hangt ook een foto van haar op het prikbord, die heb ik van andere mensen gehad die er toen waren. Nog veel plezier in China !!

Cathy

• 12 Juli 2011 - 16:02

Linda:

Wat prachtig Inge....hier doe je het voor he....
    Geniet van jullie reis!!

Linda

• 12 Juli 2011 - 16:48

Irma:

Hoi hoi.
    Wow, wat leuk, zo;n bezoek aan het kindertehuis. En dan die fotootjes.........Grappig dat die er dan toch nog hangen! Hoe vonden de kinderen het, waren ze onder de indruk?
    Groetjes Erik en Irma