Donderdag, 21 juli, deel 1 - Reisverslag uit Zhangjiadun, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Donderdag, 21 juli, deel 1 - Reisverslag uit Zhangjiadun, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Donderdag, 21 juli, deel 1

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2011 | China, Zhangjiadun

Vandaag vroeg opgestaan om te gaan ontbijten en om de laatste in te pakken. Vandaag zouden we immers naar Zhangjiagang gaan en we gingen.

Om half 11 zou Emma ons komen ophalen, samen met de chauffeur. Om 10.05 uur was ze er al maar wij moesten nog even naar het toilet en moesten nog uitchecken. Tegen half 11 waren we klaar en konden we vertrekken.

Net even voor 12 uur waren we in het kindertehuis. We werden ontvangen met een warme, zeer uitgebreide lunch. Het was heerlijk. Qidi heeft zijn uiterste best gedaan en omelet gegeten. Wij hebben van alles wat genomen al moet ik eerlijk zeggen dat ik die poot met nageltjes (kip? kalkoen?) heb laten liggen. Het was meteen erg gezellig, al is het wel lastig dat je de hele tijd moest communiceren via de tolk, Emma.

Ze waren ontzettend blij om te zien dat Qidi zo'n grote, knappe jongen was geworden en ze waren erg trots op hem. Ze hebben nog een paar babyfoto's van hem laten zien en hem een mooie hanger gegeven van een tijger (zijn Chinese horoscoop). Later kregen we een rondleiding en heeft Qidi een jongen ontmoet die hem nog kende van vroeger. Die jongen is nu 20 jaar en hij was 10 jaar toen Qidi daar wegging. Wat heel leuk is, is dat we ook een foto van die jongen hebben dat hij 10 jaar oud is. Verder zagen we een jongen die net zo oud is als Qidi en die tegelijkertijd met hem daar heeft gezeten. Qidi's oude kindertehuis is er niet meer. Dit is nog niet zo heel lang geleden gesloopt en er wordt nu op dezelfde plaats een heel mooi groot kindertehuis gebouwd voorzien van alle gemakken. Ze zitten tijdelijk in het gebouw waar we vandaag waren. Het was erg indrukwekkend. De verzorgster van Qidi van destijds was er vandaag ook bij. Ze vond het zo leuk dat we er zijn dat ze ons morgenochtend komt ophalen, met ons gaat lunchen en de stad laat zien. Is dat niet geweldig.

Straks gaan we boodschappen doen en wat eten. Waarschijnlijk op de kamer, want we zitten nog aardig vol.

Ons nieuwe hotel is geen hoogvlieger. Wel een aardige kamer, niet zo groot, maar wel twee bedden. Aardig detail is dat als je doucht, je bekeken kan worden vanuit de kamer. Is die mooi dan.

Mocht er vandaag nog iets bijzonders gebeuren, dan melden we ons nog. We denken dat we het voorlopig maar rustig houden en afwachten wat morgen ons brengt. We zijn benieuwd.

• 21 Juli 2011 - 08:09

Anja Kerremans:

Wat ontroerend om te lezen.
    Geweldig dat er nog herinneringen waren voor Qidi.
    Moet inderdaad heel emtioneel geweest zijn om zo terug te komen.
    Fijn dat de verzorgster er nog was en de andere kinderen.
    Moet heel veel indruk gemaakt hebben voor jullie.
    Anja

• 21 Juli 2011 - 09:03

Belinda:

Ik zit het met ogen op sap te lezen.... Wat mooi dat er nog zoveel herinneringen waren, zelfs in levende lijve!! Dat zal Qidi zich nog lang heugen denk ik...

• 21 Juli 2011 - 09:27

Vader:

Geweldig. Ik had tranen in mijn ogen toen ik het las.

• 21 Juli 2011 - 11:45

Linda:

Oh Inge, ik heb toch al zo'n emodag vandaag (Lan Gui dag vandaag :)) en dan dit verslag erbij....GEWELDIG!!

Wat gaan jullie met een rugzak vol kostbare herinneringen weg uit China straks.....

• 21 Juli 2011 - 13:20

Patrick, Helga & Bo:

Hallo Inge en familie,
    Bedankt voor jullie berichtje op onze site. Onze zoon Bo komt inderdaad ook uit Zhangjiagang, wat bijzonder dat jullie daar vandaag geweest zijn! En wat fijn om te lezen dat jullie zo'n warme ontvangst kregen en dat ze zo blij waren om Qidi te zien! Wij hopen over een aantal jaar ook nog eens terug te keren. We wensen jullie verder veel plezier en alle goeds op jullie bijzondere reis door China. Geniet er van!!
    Groetjes, Patrick, Helga & Bo

• 21 Juli 2011 - 18:40

Ina De Jong:

jeetje.....prachtig toch-z`n reis---indd een rugzak vol kostbare herringeringen die nooit iemand meer af kan pakken...Danique maakte 2 jr terug de reis naar de jungle,die haalt daar nu nog gedachtes aan op (soms zelfs een bepaalde geur van voesel)--maar laat staan wat dit met jullie doet deze reis..mooi hoor..

• 21 Juli 2011 - 19:44

Sandra:

Wat is het toch leuk om elke dag te lezen wat je beleven in China.
    We lezen ze met veel plezier!
    Er komen bij ons dan ook weer herinneringen boven van onze twee reizen naar onze kids.
    Geniet nog van jullie laatste week!