Vrijdag, 8 juli - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Vrijdag, 8 juli - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 8 juli

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Juli 2011 | China, Sjanghai

Vrijdag, 8 juli, 9.38 uur (vanaf nu alleen nog Chinese tijd)

We zijn nu bijna in Shanghai. Nog een half uurtje vliegen. Net het ontbijt op. Weer salade maar nu met omelet champignons en brood. We hebben allemaal geslapen, variërend van een half uur (Inge) tot vier uur (Fei).

Vrijdag, 8 juli 21.55 uur

De dag zit er bijna op. We zitten lekker James Bond te kijken (Goldfinger) op onze hotelkamer en ondertussen tik ik dit verslag. Na aankomst op het vliegveld waren we heel snel door de douane heen en hadden ook snel onze bagage terug. Vervolgens zijn we met de Maglev (een magneettrein) met 300 km per uur naar Shanghai gegaan. Het kopen van de kaartjes was erg simnpel, met je ov-chipkaart in het OV reizen in Nederland is ingewikkelder. Alles kan hier in het Engels dus dat gaat prima. Vervolgens met de metro naar het hotel. Dat was nog best een reisje, voorals omdat we nog wat moeten wennen aan de temperatuur en vochtigheid (het was hier vandaag meer dan 30 graden). Onderweg ging de koffer nog kapot wat het ook niet echt makkelijker maakte. Maar we zijn aangekomen:-). Na het inchecken in de jeugdherberg (http://www.hostelshanghai.cn) eerst de kamer ingericht, gedoucht, drinken gehaald en vervolgens lekker een paar uur geslapen. Na het wakker worden had Ed geen zin om naar buiten te gaan omdat hij nog steeds een beetje grieperig is. Qidi vond het te warm en was erg moe maar Fei en ik zijn nog lekker op pad gegaan.

Om 18.00 uur namen we de metro naar het People's square. Een heel groot plein in Shanghai waar in de tijd van de Engelsen een paardenracebaan was waar de Chinezen niet mochten komen. Nadat de Engelsen de macht verloren hebben de Chinezen er een park gemaakt en diverse musea waar iedereen mag komen. We waren er binnen het half uur en hebben nog lekker rondgelopen. In Shanghai is het om 19.00 uur helemaal donker dus toen zijn we wat winkeltjes gaan kijken en even gezocht naar een restaurant. We kwamen ergens terecht waar ze geen Engels spraken en zelfs niet begrepen wat ik bedoelde met een cola. We hebben er wel heerlijk gegeten en dat voor € 3,35 voor ons tweetjes. Gebakken rijst met varkensvlees en ui, gefrituurde garnalen en noedelsoep met kip. Gelukkig kregen we uiteindelijk ook nog de cola. Daarna nog even rondgekeken en vervolgens met de metro terug naar het hotel. Ik was zelf de weg kwijt, maar wonder boven wonder wist Fei nog heel precies hoe we moesten lopen. Misschien kwam dat wel omdat zij de MacDonalds als uitgangspunt nam:-).

Nog even drinken gehaald, lekkers voor bij het drinken en vervolgens weer naar de mannen. Nu zitten we dus James te kijken maar ik ben ook maar dit verslag aan het typen omdat ik anders in slaap val en dat wil ik eigenlijk nog even uitstellen.
Morgen gaan we waarschijnlijk vroeg op stap en wel naar het Century Park. Een van de grootste parken van Shanghai.

• 08 Juli 2011 - 14:20

Ina De Jong:

hahaha kinderen hebben oog voor detail....en waar de mac dan niet goed voor is !!---geweldig. ....

• 08 Juli 2011 - 15:05

Carolina Engwerda:

dank voor je mooie verslag. het slapen dat weet ook wat he, je moet altijd even omschakelen. hoe oud zijn je kinderen nu? het zijn wel kanjers hoor!! groetjes en lekker verder genieten

• 08 Juli 2011 - 17:32

Vader:

En hoe smaakt de noedelsoep in China en wat vindt FeiXuan daarvan?

• 08 Juli 2011 - 18:50

Petra:

Hallo Shanghai! Via via op jullie site gekomen wat ontzettend leuk dat jullie en rootsreis maken. Onze dochter komt uit Shanghai en wij hebben haar in september 2009 gehaald.. Je begrijpt dat wij de verhalen van Shanghai erg leuk vinden. We hebben zelf weinig van Shanghai kunnen zien, helaas. Geniet van het mooie China en deze bijzondere reis.

H. groet,
    Arie, Petra en Eloise

• 08 Juli 2011 - 20:01

Anja Kerremans:

Hoi Chinagangers !
    Wat leuk om zo met jullie mee te lezen. Hier herleven de herinneringen weer !
    Hoe is het voor de kinderen om terug te zijn in China ?
    Ik weet wel, bij het tweede bezoek aan China dat het vooral de geur en geluid was, wat herinneringen opriep.
    Heel veel plezier

• 09 Juli 2011 - 02:56

Henriette:

Leuk verslag Inge.Ga zo door,ben heel nieuwsgierig!Intelligente Fei,komt vast niet door de Mac :-)
    Zoals je ziet volg ik dus echtje in mijn nachtjes...fijn tijdverdijf .
    Groetjes,
    Henriette

• 09 Juli 2011 - 06:03

Jopie Nieuwland:

Hallo Inge, Ed en kinderen,
    Wat een geweldige reis maken jullie! Leuk om zo mee te kunnen lezen via het verslag, ik blijf het zeker volgen.
    Zet er maar veel foto's op, kunnen we meegenieten. Heel veel plezier en gezond weer terug.

• 09 Juli 2011 - 07:25

Sanne:

Wauw echt in het verre China!
    Klinkt nu al heel leuk, geniet er van! Ik blijf jullie volgen! Liefs.

• 09 Juli 2011 - 07:40

Belinda:

Wauw Inge, super om jullie reis zo te volgen!! Was het niet een heel bijzondere ervaring, zo eten met je dochter, in haar geboorteland? Ik ben ook heel benieuwd wat de kinderen van China vinden, ook al waren ze nog klein, misschien brengt het toch iets in hun herinnering terug?? Geniet ervan, ik blijf jullie volgen!

• 09 Juli 2011 - 19:49

Erik En Irma Bekkers:

Hoi hoi.
    O jee, alleen met je dochter eten in China en dan ook nog niet de weg terug weten.......GOED van jou Fei!!!!!!!!
    Ik zou het niet durven, geloof ik..........
    Wel leuk om jullie zo te volgen. Ga vooral door Inge!!!!!!

• 10 Juli 2011 - 13:49

Anne:

Ha Inge, Ed, Qidi en Fei,

Super om te kunnen meelezen met jullie reis. Ying Ying heeft lang naar de foto van Qidi zitten kijken, maar kan zich echt niet meer herinneren dat ze in de Badhuisstraat met hem heeft gespeeld. Maar ja, hij is nu ook wel een bijzonder grote, knappe kerel 'opeens'.
    Wat we wel heel cool vonden was die trein die wel 300 km/p.u. kan ... wow ... We zijn benieuwd naar alle komende dagen. En ik merk dat ik ALLES leuk vindt om te lezen, het lijkt een beetje op de tijd voor het afreizen 10 jaar geleden. Wij gaan volgend jaar mei en kunnen nu via jullie alvast weer sfeer proeven!

Geniet van alles, maar dat lukt geloof ik wel ;-)

groetjes Anne & Co