Woensdag 13 juli - Reisverslag uit Hangzhou, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Woensdag 13 juli - Reisverslag uit Hangzhou, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Woensdag 13 juli

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2011 | China, Hangzhou

Vandaag afscheid genomen van de herberg en onze intrek genomen in een appartement in Hangzhou.

De ochtend begon wat warrig doordat we geen stroom hadden tot 10 uur. Het is dan vooral zo ontzettend warm en klef. Het duurde dus tot 10 uur maar door de hitte waren we wel heel vroeg wakker. Konden we koffers gaan inpakken. De laatste dag op de kamer ontbeten. In de bar was toch geen sap of koffie.

Hierna de kinderen naar beneden gestuurd want die wilden nog wel even in de massagestoel. Uiteindelijk zaten we om 11 uur beneden en hebben we nog even lekker koffie gedronken en gepest. Om 12 uur stond de taxi voor. Het zou ongeveer een half uur tot een uur duren voordat we bij het station zouden zijn, maar dat bleek maar 20 minuten te zijn. We waren er dus twee uur te vroeg:-). Even lekker gegeten, zitten lezen en zitten wachten. Hierna mochten we inchecken. Het gaat allemaal heel soepel. Door de taxichauffeur word je voor de deur afgezet. Je spullen gaan door een scanner en je haalt je kaartje door een automaat en het poortje gaat open. Daarna lees je op een groot bord vanaf welk perron jouw trein vertrekt. Dat perron kan je alleen maar op als je het kaartje hebt voor die trein. Allemaal goed geregeld en verloopt heel soepeltjes. In de trein ziet het er echt zeer keurig uit. Je leest wel eens verhalen over vieze treinen, maar dit was heel netjes. Er is een soort van gastvrouw die zorgt dat je stoel voor jou beschikbaar is (lees: Chinezen wegstuurt die op jouw stoel zitten) en die je vragen kan stellen. Antwoorden krijg je alleen als je de vragen in het Chinees stelt:-). De trein ging weer megasnel. Het snelste wat we hebben gezien is 350 km maar dat kreeg ik net niet op de foto. De trein rijdt dan nog steeds heel rustig. In Nederland schudt je harder met dat slakkengangetje dan met 350 km in China.

Eenmaal aangekomen in Hangzhou moesten we eerst een taxi zien te vinden. Dat viel niet mee. De een wilde ons niet mee nemen en de ander ook niet. Uiteindelijk vonden we een zwartrijder die wel wilde (nou ja, hij vond ons).
Hij wist echter de weg niet. Gelukkig hadden we een vaste prijs afgesproken en had ik de kaart bij me. Dat was wel erg makkelijk want hij had geen kaart of TomTom. Uiteindelijk zette hij ons in de goede straat af, alleen waarvan wij dachten dat het ons hotel was, bleek het vrouwenziekenhuis te zijn. We moesten dus nog tien minuten lopen en dat met al die bagage. Goed, 2 liter zweet later (het was hier vandaag 36 graden) stonden we voor het hotel. We zitten in het Westlake 7 appartementencomplex en dat complex zit in het East King Hotel. Inchecken in het hotel moet in gebouw A, 7de etage, kamer 27. Hebben we ook gevonden. Eerst maar eens de kamer bekeken en toen volmondig ja gezegd. Had er ook niet aan moeten denken om nee te zeggen maar wat is dit een mooi appartement zeg.

Echt alles er op en aan. Van vaatwasser tot wasmachine, gordijnen die met een afstandsbediening open en dicht gaan, grote Samsung Flatscreen, etc. etc. Ik zal morgen foto's plaatsen. Het uitzicht is weergaloos. We zien het meer, een soort pagode in het gebergte tegenover ons, zien de halve stad, etc. etc. Helemaal prachtig. We zullen de gezelligheid, de bar en de massagestoelen van de herberg wel missen, maar hier zal het vast en zeker ook goed gaan.

Na aankomst zijn we drinken en eten gaan halen. We kwamen er achter dat we niet zo veel geld meer bij ons hadden dus hebben we eerst maar iets kleins gehaald en dat opgegeten want we hadden wel veel honger. Meteen een nieuwe verslaving opgedaan. Broodjes van de Subway. In Nederland heb je deze broodjeszaken ook. Nog nooit een broodje van gegeten, maar wat zijn die lekker zeg! Ongelooflijk. Na het eten van de broodjes ben ik weer de straat opgegaan, heb gepind en heb nog wat boodschapjes gedaan. Gewoon een klein Chinees supermarktje en wat heb ik gehaald: Cola en water, Lay's chips, M&M's, Dove chocoladerepen, Tuc'jes, bananen, wit brood en Qídi's lievelings Chinese koekjes (pingping). We hadden nog Oreo's dus die heb ik niet meegenomen. Eigenlijk heel Westers dus. Morgen gaan we boodschappen doen bij de Auchan of de Carrefour. Beide grote supermarkten van een Franse keten. Daar verkopen ze ook kaas, brie, stokbrood, Nutella, pindakaas, etc. etc. Toen ik de laatste keer boodschappen ging doen vandaag was er al een avondmarkt hier vlak voor het hotel. Erg gezellig en leuk om naar te kijken. Heel veel eetkraampjes, kleding, electronica, etc. etc. Ook heel veel lekker eten om zo te zien, maar we durven het niet aan. Die buiktyphus injectie dekt tenslotte maar voor 70%.

Net op de markt een "echte" Kelly van Hermes gezien. Ziet er zo mooi uit. Helaas was er alleen een oranje, maar als ik van de week een andere kleur zie, dan moet die mee naar Nederland. Wat een mooie tas. Het zal jullie waarschijnlijk een worst zijn, maar voor de echte Hermes tas moet ik jaren op de wachtlijst en moet ik eerst de Postcodeloterij winnen.

Als ik hier buiten op het parkeerterrein kijk, verblijven hier volgens mij wel veel Postcodeloterij winnaars. De mooie auto's vliegen je om de oren. Dikke, vette Porsches, Hummers, BMW's en Mercedessen of het niets is. Met minder mag je het echt het terrein niet op. Ook daar zal ik morgen eens een foto van maken.

De kinderen hebben na het eten nog even gezwommen. Leuk zwembadje. Er was een Chinese mevrouw die wat stond te schreeuwen naar een paar andere Chinese vrouwen en het duurde even, maar opeens had ik het door. Ze kregen zwemles! Ze moesten onder water gestrekt in het water liggen. De armen gestrekt voor zich uit. Een andere vrouw moest het voordoen en als het een beetje lukte mochten ze wat minder diep. Zag er best koddig uit.

Ondertussen is het al weer bijna bedtijd. Beetje vroeg vandaag, maar ik heb het dan ook wel nodig:-). Morgen naar een pretpark omdat Qidi jarig is. Ben benieuwd...

• 13 Juli 2011 - 15:14

Opa En Oma:

Qidi,

Van harte gefeliciteerd.

Opa en oma

• 13 Juli 2011 - 18:51

Erik En Irma:

Hieperdepiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaa.
    Qidi, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag daar in het verre China! Ed, Inge en Fei ook van harte gefeliciteerd!!!!
    Groetjes Erik, Irma, Jeroen, Julieth en Lynouk

• 13 Juli 2011 - 20:54

Anja Kerremans:

Hiep, hiep,hiep,...............
    Hoera !!!!!!!!!!!!!!
    (hoe zeg je dat trowuens in eht Chinees ?)
    Qidi, gefeliciteerd met je verjaardag !
    groetjes Anja

• 14 Juli 2011 - 08:19

Willy Donker:

Allemaal van harte gelukgewenst met Qidi. Ik hoop dat jullie een leuke pretparkdag zullen beleven. In ieder geval wordt het een verjaardag om nooit te vergeten. Wie viert er nou zijn verjaardag in CHINA!
    Groet
    Willy