Zondag, maandag - 27 en 28 april - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Zondag, maandag - 27 en 28 april - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Zondag, maandag - 27 en 28 april

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 April 2014 | China, Sjanghai

Omdat we helaas niet meer op Facebook kunnen en niet op blogspot, plaatsen we de reisverslagen maar weer hier.........
Reacties op FB of Blogspot zullen we vrijwel niet kunnen lezen.

Zondagavond zijn we na een heerlijk middagdutje met een taxi naar Mr. Pancake gegaan. We hebben daar heerlijk gegeten. Qidi pannenkoeken, Fei pannenkoeken gevuld met een soort champignonnenragout, Ed een cheeseburger met patat en ik een beefburger met patat. Echt lekker.
Op de deur hadden ze een sticker met aanwijzingen over het restaurant. Op 1 plaatje stond bestek. We moesten er even over nadenken....

Hierna zijn we naar de Carrefour gegaan. We wilden in ieder geval graag boter voor op brood (brood was bij ons in de straat ook wel gelukt, ze hebben hier tenslotte op elke straathoek een bakker). De Carrefour zag er nog precies uit zoals 3 jaar geleden:-). Even een foto er bij van 3 jaar geleden want in het donker zie je dat niet zo goed. Het is hier namelijk al vanaf 18.30 uur donker.

Na de Carrefour met de taxi terug naar het hotel. Voor de eerste dag was het eerlijk gezegd wel genoeg.

Nooit verwacht, maar op heerlijk uitgeslapen. Zelf werd ik om 10 uur wakker. Te laat voor het ontbijt, maar omdat ik toch wakker was en de rest niet, ben ik maar even lekker naar de fitnesszaal geweest. Half uurtje maar omdat de meeste apparaten kapot zijn en ik bij het hardlopen een blaar kreeg van mijn schoenen. Dat zijn die schoenen ook niet gewend.

Hierna overheerlijke broodjes gehaald. Rest van het gezin ook wakker gemaakt en lekker gegeten. Hierna zijn we gaan lopen. Op de kaart eerst de rode streep naar de Bund. Onderweg bleek dat we door de muziekwinkel straat liepen. Erg leuk! Overal muziekwinkels met de meest uiteenlopende muziekinstrumenten. Vervolgens ging de straat over in een straat met stoffen en fournituren. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Zo ontzettend veel! Echt niet te geloven.
Vervolgens zijn we een klein stukje met de ferry gaan varen. Dat is de boot die de mensen hier nemen als ze naar de andere kant willen. Is heel goedkoop, een enkeltje kost 2 Yuan, ongeveer 27 cent. Aan de andere kant zijn we gaan lopen. Dat was best een eind, dus moesten we onderweg even lekker wat gaan drinken. Ze hebben hier overal het meest fantastische gebak, dus lekker genomen. Het was echt lekker!

Hierna weer een heel stuk gelopen en vervolgens door de Bund Sightseeing Tunnel teruggekomen. Je gaat dan in een soort cabine en wordt door een tunnel heen gemanoeuvreerd. Onderweg allemaal lichteffecten en afbeeldingen. Alles op het onderwaterleven afgestemd. Best leuk. Geen giller, maar wel aardig.

Vervolgens zijn we een stuk gaan lopen over Nanjing Road. Een hele dure, bekende winkelstraat. Prachtig hotel aan het begin, The Peace Hotel. Een van de duurste, oudste en mooiste hotels van Shanghai.

Omdat ik toch wel behoorlijk last kreeg van mijn voeten (ja, ik weet het, nieuwe schoenen aandoen was niet verstandig) de rest van de rit gedaan met een taxi. Nog wel even snel eten gehaald maar daarna lekker in ons appartement gezeten en zo dadelijk naar bed! Morgenochtend willen we eigenlijk vroeg opstaan om op de Bund te gaan kijken naar alle Tai Chi kunstenaars. Misschien redden we dan ook het ontbijt:-))))

• 28 April 2014 - 22:16

Harrie Schenk:

Goede en fijne reis toegewenst.
    Leuk jullie op reis te kunnen volgen.
    Geniet er van.

Groeten uit Eindhoven

• 29 April 2014 - 08:34

Nicolette Thorel :

Hallo,
    Fijn dat we zo mme kunnen reizen, geniet van alles !
    Veel liefs,

• 30 April 2014 - 11:06

Tante Jannie En Oom Ben:

Wat leuk om jullie weer te kunnen volgen, hele goede reis.
    Veel liefs van ons uit Breda xx

• 30 April 2014 - 14:45

Familie Van Timmeren-Wijnands:

Bedankt mensen! Altijd leuk om reacties te lezen!

Groetjes,
    Inge