Donderdag, 8 mei 2014 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Donderdag, 8 mei 2014 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Donderdag, 8 mei 2014

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Mei 2014 | China, Sjanghai

Vanochtend wederom vroeg opgestaan omdat we met de bus naar Shanghai moesten. Heerlijk ontbeten in het hotel en daarna de tassen opgehaald in de kamer en uitgecheckt. Buiten bleek al snel dat we twee taxi's nodig hadden. Dat zou anders echt niet gaan passen omdat alle taxi's een gastank hebben. Kortom, met twee taxi's naar het busstation. Daar eigenlijk hetzelfde als in Shanghai, maar dan nog makkelijker omdat het vrij klein is. We zagen nu ook zelf op de kaartjes dat we naar deur nr. 13 moesten en daar stond inderdaad de bus naar Shanghai. Binnen 10 minuten na aankomst op het station zaten we dus in de bus. Om 12 uur kwamen we weer aan in Shanghai. We zijn voor het gemak maar met de metro naar ons hotel gegaan, tenslotte maar 3 haltes. Het hotel ziet er nog precies hetzelfde uit als 3 jaar geleden. Gelukkig maar, want zoals het is, is het precies goed. Snel ingecheckt in het hotel en toen kon ik online gaan inchecken voor onze vluchten morgen. Kon ook meteen de tickets printen. Lekker makkelijk. Daarna gaan lunchen in het hotel. Heerlijk! Qidi drie pannenkoeken, Fei een heel bord vol dumplings, Ed een pizza Hawai en ik een soort bieftstukachtig stuk vlees met ribbelpatat en champignonsaus. Daarbij drie blikjes cola light. Bij elkaar nog geen 20 euro, dus altijd voor herhaling vatbaar. Straks gaan we voor het diner ook maar lekker naar het restaurant in het hotel. Het is er ook zo gezellig. Je zit wel lang want de kok kan maar 1 gerecht tegelijkertijd maken, dus je eet achter elkaar aan maar omdat we ook potjes pesten onder het wachten maakt dat eigenlijk niet veel uit. Na de lunch een Zijdemuseum opgezocht. Was nog best leerzaam, ook al hadden we het 13 jaar geleden al eens gezien en gehoord in Suzhou toen we Qidi ophaalden. Natuurlijk ook nog een paar dingen gekocht. Nu Qidi een nieuwe koffer heeft kan er natuurlijk veel meer mee naar huis:-))))))))))). Nu zijn we weer terug in hotel. Straks dus avondeten en dan nog een rondje over straat om te kijken of er nog avondmarkt is. Morgenochtend om 8.30 uur worden we opgehaald door een taxi die ik heb geregeld en naar het vliegveld gebracht. Tegen middernacht, Belgische tijd, landen we op Brussel Airport en dan naar huis!

• 08 Mei 2014 - 11:50

Cisca:

Leuk om mee te lezen hoor :)))

• 10 Mei 2014 - 08:13

Marion:

mooie reis en welkom terug in Nederland!