Vrijdag, 15 juli - Reisverslag uit Hangzhou, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Vrijdag, 15 juli - Reisverslag uit Hangzhou, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 15 juli

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2011 | China, Hangzhou

Vandaag eigenlijk niet zo veel te vertellen. Na het ontbijt bleek Fei toch nog wel buikpijn te hebben. We besloten er daarom een hoteldagje van te maken.

Ik werd er regelmatig op uit gestuurd om koffie te halen, chocolademelk, lekkere broodje of chocolate chip cookies. Lekker rondje lopen door de buurt en meteen eten of drinken halen. Beter kan niet:-). Ben in heel authentieke straatjes geweest waar kinderen werden geroepen om even naar me te kijken. Ik kon er helaas geen foto's maken, dat durfde ik niet goed aan en vond ik ook een beetje genant. Gelukkig kon ik mijn gezinsleden goed verzorgen. Niet dat ze dat allemaal zo nodig hadden, maar vooruit. Ondertussen ook paar wasjes gedraaid dus we zitten er ook weer schoon en fris bij.

Grappig is wel dat ik voor de vakantie 5 nieuwe onderbroeken had gekocht bij de Zeeman. Die had ik meegenomen op vakantie, samen met de onderbroek die ik al aanhad en nog eentje met pijpjes. Met die twee laatste onderbroeken ben ik erg blij want die van de Zeeman zijn allemaal na 1 keer dragen helemaal stuk. Kunnen zo de vuilnisbak in. Ik heb nog geprobeerd er eentje te wassen maar dat leverde zoveel gaten op..... Vanavond op de avondmarkt rondgekeken maar aangezien mijn bips niet in maatje 36 past kan ik hier geen onderbroeken kopen. Misschien morgen in de Carrefour alhoewel de Franse bipsen meestal ook niet te vergelijken zijn met die van mij.

Vanavond dus wel met het gezin een rondje over de avondmarkt gelopen. Het was zo waar wat afgekoeld naar ik schat een graad of 30. Voelt bijna als lekker fris. Wel de tas van mijn dromen gekocht. Een echte Kelly van Hermes. Hij moet wel echt zijn want ik heb er een echtheidscertificaat bij gekregen:-). Fei heeft een kubus gekocht (die van Rubik) en Qidi een mini-ventilatortje. We zijn allemaal weer voorzien, behalve Ed maar die komt ook vast snel aan de beurt.

Net via internet treinkaartjes besteld voor Shanghai - Beijing. Ze worden afgeleverd in een hotel waar we volgende week zitten.

Hieronder nog een paar foto's van ons hotel. Zien jullie dat zo'n hoteldagje echt niet rottig is.

Fei is gelukkig aardig opgeknapt. Ze moest gisteren aangeven hoeveel pijn ze had in haar buik. Tussen een 0 en een 10 (die 10 is dan gillende buikpijn) en zat toen op een 7. Vandaag zat ze geregeld op een 0 of een 1. Morgen gaan we met een taxi op pad. Ik hoop dat ze dan alleen nog maar op een 0 zit. We gaan als het goed is naar een tempel, een pagode en een theeplantage. Ben benieuwd.

Eerst problemen gehad om dit verslag te plaatsen. Bleek een aansluiting in de hotelkamer niet meer goed vast te zitten (we internetten hier niet draadloos). Gelukkig heb ik mijn schroevendraaierset bij me en kon ik de aansluiting openschroeven, de pennetjes weer recht achter het gaatje zetten, alleen weer dichtschroeven en hup weer internetten. Is dat mooi of niet:-).

  • 15 Juli 2011 - 16:53

    Vader:

    Leuk he, zo door die straatjes lopen waar waarschijnlijk nog nooit een westerling is geweest. Wij hebben dat in Tibet ook zo meegemaakt. Een ervaring om nooit te vergeten. Misschien omdat wij dan de aapjes zijn ipv de plaatselijke bewoners.

    Gelukkig dat het met FeiXuan weer wat beter gaat. Geef haar maar een pakkert van ons en de rest ook maar.

  • 15 Juli 2011 - 18:13

    Willy Donker:

    Wat een rare ervaring met die Zeeman onderbroeken! Zou het wasmiddel agressiever zijn?
    Ik hoop dat Fei haar buikpijn snel geneest.
    Mooie kamer hebben jullie en wat een grappig bed met een trapje.
    Groet
    Willy

  • 15 Juli 2011 - 19:00

    Erik En Irma:

    hahahahahahaha die onderbroeken.......errrruuugggg.
    Fei, snel van die buikpijn af!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 99166

Voorgaande reizen:

02 Juli 2016 - 12 Juli 2016

China Heritage Summer Camp

26 April 2014 - 09 Mei 2014

Shanghai en Zhangjiagang

06 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Lange weg naar China

Landen bezocht: