Zaterdag, 16 juli - Reisverslag uit Hangzhou, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu Zaterdag, 16 juli - Reisverslag uit Hangzhou, China van Familie van Timmeren-Wijnands - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 16 juli

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2011 | China, Hangzhou

Vandaag beetje uitgeslapen en lekker ontbeten. Lekker bakkie koffie er bij, boterhammetjes en een lekker chocolate chip cookie. Wat wil een mens nog meer.

Besloten dat we vandaag naar de Lingyin Temple zouden gaan. Dit is een tempel een heel klein stukje buiten Hangzhou, de plaats waar we nu zijn. Mazzel dat er vandaag wat minder smog is. De Lingyin Temple is een boedhistische tempel die van een orde is die is gevestigd in het jaar 328 na Chr. door een Indiaase monnik. De tempel is vooral heel bekend omdat deze heel erg mooi is en er ook heel veel beeldhouwwerken zijn in de rotsen rondom de tempel. De beelden in de tempel zijn echt zo ontzettend groot. De grootste beelden zijn ruim 30 meter hoog. Ze zijn van hout gemaakt en met 60 lagen bladgoud bekleed. Op een foto die ik plaats zie je heel veel verschillende beelden. Dat is een hoge wand (ook ruim 30 meter) met daarop de 150 verschillende verschijningsvormen van Boedha. Allemaal heel erg indrukwekkend. We zijn er met een taxi heengegaan en met een taxi terug. Hier in Hangzhou is nog geen metro en het is zulk warm weer dat als we met de bus willen gaan we al verzopen zijn in ons eigen zweet voordat we aangekomen zijn. Gelukkig zijn de taxi's hier erg goedkoop. Vandaag had zelfs Qidi het warm en we hebben hem nog nooit zo zien zweten als vandaag. Het liep echt in stralen van hem af. Eigenlijk zou je het liefst 5 keer per dag douchen en 5 keer per dag schone kleding aan willen doen, maar ja, zo veel kleding hebben we niet eens bij ons:-). We hebben heel veel mooie foto's gemaakt bij de tempel. We zullen wel eens een dia-avondje organiseren.....

Toen weer terug naar het appartement. Lekker even gedoucht en gegeten. Daarna ben ik boodschappen gaan doen bij de Carrefour. Morgen gaan we naar een plaats waar je waarschijnlijk geen brood kunt kopen en dat is niet zo handig met Qidi want die eet alleen brood. Lekker weer een voorraadje ingeslagen (ook een lekker stokbrood en witte bolletjes) en weer terug naar het hotel.

Toen besloten nog even naar het meer te gaan. Het meer heet Westlake of in het Chinees, Xi Hu. Het is door de Unesco beschermd gebied. Wij gaan graag naar het meer van Annecy in de Franse Alpen en dit meer heeft er wel wat van weg. Het is niet zo groot, ongeveer 6 km lang en zo'n kilometer breed. Een afbeelding van dit meer staat op het 1 Yuan biljet. Ik vond het heel bijzonder om te zien dat er ook loopbruggen zijn door het meer heen. Dat zou in Annecy ook wel handig zijn. De weg rondom het meer is gigantisch druk en bijna niet te doen (net als in Annecy...). Gelukkig is ons hotel maar zo'n 800 meter van het meer dus konden we lekker lopen. Je kunt vanaf het meer meerdere tempels en pagodes zien. In maart/april heb je er ook een grote tulp tentoonstelling. Dit is sinds 1992 en dit zijn dan de Nederlandse tulpen. We hebben bijna een uur gevaren en zijn helemaal rond geweest. Erg leuk en mooi!

Hierna even eten gehaald en lekker naar het hotel. De kinderen wilden nog even zwemmen en hierna ben ik nog even naar de avondmarkt geweest. De kubus van Rubik was iets te hard geland en Ed wilde nog graag een pasjesmapje.

Hierna hebben we lekker Avatar gekeken op televisie. De tekenfilm wel te verstaan. De kinderen kijken hier met veel plezier al jaren naar en Ed en ik hebben ons ook laten verleiden. Eerlijk, is eerlijk, het is echt boeiend en mooi. Die serie gaan we helemaal kijken.

Morgen gaan we naar Wuzhen voor 1 nacht. Dit is een heel historisch waterstadje. Voor de liefhebber kan je hier alvast een voorproefje nemen: http://www.wuzhen.com.cn/wuzhen.eng/
We gaan er maar 1 nachtje naar toe, langer schijnt niet nodig te zijn. Het hotel heeft toegezegd een taxi te regelen. Ben benieuwd.....

• 16 Juli 2011 - 16:05

Vader:

Alweer leuk. Let ook eens op de handen van de verschillende Boedha's. De verschillende houdingen hebben heel verschillende betekenissen.

• 18 Juli 2011 - 07:20

Petra:

Wat een prachtige reisverslagen zeg. Krijg helemaal zin om ook weer naar China te gaan. Maar ja we wachten nog op een voorstel van ons 2e kind en dat kan best nog even gaan duren. Geniet lekker verder in het prachtige China!

Groet,
    Petra
    Mama van een dochter uit Shanghai